Kollar du gnistan med ett 5-te tändstift?? Har du kollat med en ohmmätare att det verkligen är kontakt mellan stiftet på insidan fördelarlocket och hålet där du sätter kabeln (har varit problem med detta tidigare). Samma med rotorn att det är kontakt mellan där kolet går emot och spetsen. Ohmmäta kablarna gör jag alltid på nya, dock har jag inte än varit med om att alla kablarna varit kass. Om tändstiften som du har i motorn varit ordentligt blöta är det svårt att får gnista på dom, det "slår över" inne i isolatorn. Därför ska du (för att vara säker) prova med ett annat tändstift. Sedan kan det ju vara jordfel på tändmodulen, den jordas i skruvarna som håller fast bränslerailsen på insuget. Denna jordkabel går även igenom det stora kontaktstycket bakom vänster fjädertorn
ez116k_2.gif (405.36 KiB) Visad 712 gånger
Nu är detta inte FT motorn, hittade inte något, men tändsystemet är samma EZ116K