Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1229026
Jag har en 945-94 GL, B230FD, 46390 mil som när man ska starta på ettan ibland missar i tändningen o det blir lite svårt att komma iväg, den liksom tar ett skutt framåt när den kommer igång igen. Strax innan jul började lambdalampan lysa. Trodde det berodde på att han hade lite för lite soppa i tanken, kopplade loss minuspolen på batteriet så den slocknade. Det började lysa igen för ett par veckor sedan började den lysa igen bara så där, mitt under körning utan att det märktes något på bilen. Har inte kollat felkoderna än utan tänkte kolla med er om ni tror att det kan ha ett samband med missar i tändningen o lambdalampan?
#1229095
Att den missar ibland ska inte ge felkod, men tyder på att något är fel (tändstift, tändkablar, fördelarlock) Lampan tänds när där är något fel en längre eller kortare tid. Men inte för en tändmiss då och då. Och, när lampan är tänd finns en felkod

Som rubriken lyder! Skulle ha igång pä[…]

Det är inte ett kass hjullager?

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]