Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nivenko
#1223743
Det säjs att volvo har konstruerats för svenska förhållande men designers gjorde en dundertabbe när de skapade de yttre dörrhantagen. Efter varje litet snöfall går det inte att öppna tre av de fyra passagerardörrarnadörrarna. Hur jag än försöker putsa bort snön innan jag sätter i värmaren så bildas de isproppar längst in som hindrar "knappen" att tryckas in fullt. Är det någon som vet hur man ska kunna undvika detta problem? Har för mej att t o m 142 hade en bättre konstruktion.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1223756
Jag har motor och kupévärmare, det räcker. Skulle jag glömma koppla det får jag ibland problem. Oftast dock att "trycket" inte fjädrar ut igen så dörren inte går att stänga. Men jag håller med, det är inget bra handtag. Tacka vet jag handtaget på min Volvo PV. Även senare 140 (och 240) funkade bra
av S80_140HK
#1223776
Tycker ändå att det är rätt bra handtag jämfört med många moderna bilar.... Har inte upplevt några jätteproblem trots många vintrar med 7/940 som bruksbil, det som brukar ske är att det fryser lite och att handtaget "fastnar" när man öppnar dörren, men inte värre än att man får pilla tillbaka det.

Tycker det är desto vanligare med frysta lås :x
Användarvisningsbild
av lennarte
#1223789
Joo, det händer. Senast nu i helgen när den stod still från torsdag före jul till nyårsdagen. Jag har alltid Biltemas stormtändare i fickan, den är helt otrolig. Den värmer jag nyckeln med och sticker in den varma nyckeln i det frusna låset (3 - 4 ggr), misslyckas aldrig. Sedan lite olja efteråt (ej låsolja)
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn ... 000034815/
Väl värd dom pengarna :lol: :lol:
av nivenko
#1223969
temp runt 0 idag och jag passade på att åka förbi jula för att köpa WD 40. Sprayat ordentligt och hoppas att det hjälper :)
Användarvisningsbild
av dalle76
#1226757
nivenko skrev:Det säjs att volvo har konstruerats för svenska förhållande men designers gjorde en dundertabbe när de skapade de yttre dörrhantagen. Efter varje litet snöfall går det inte att öppna tre av de fyra passagerardörrarnadörrarna. Hur jag än försöker putsa bort snön innan jag sätter i värmaren så bildas de isproppar längst in som hindrar "knappen" att tryckas in fullt. Är det någon som vet hur man ska kunna undvika detta problem? Har för mej att t o m 142 hade en bättre konstruktion.
Vilken modell pratar du om?

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]