Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1232105
Just när trådarna blir lite längre är det svårt att hålla koll på sådant här, många gånger är det lättare att skapa en egen än att "hoppa in". Dock vet man ju inte vilka trådar som blir korta eller långa....
FD-motorn är lite speciell, den har ju extra avgasrening (EGR och Puls-Air) också och har då en annan styrbox och Lambdasond än F-motorn. Tror t.o.m att det är olika Lambbdasond på olika årsmodellermodeller också. Dessa (EGR och Puls-Air) kanske inte fungerar på din motor, det behövs inte för att motorn ska fungera och bilprovningen kollar inte så noga på det längre. Men för att motorn ska gå riktigt och gå som det är tänkt från fabrik bör det nog fungera som det är tänkt.
av Kalleullgren
#1413469
Tjena, följer upp på denna tråd lite då jag inte vet hur man gör en ny :-)
Jag har en 745 med b230f och har en lysande lambda lampa. Bilen drar nog lätt över 2L/milen, alltså slukar soppa. Har försökt förstå mig på hur man nollställer den men har inte riktigt hittat det. Tänker om någon av er kanske kan hjälp mig eller skulle kunna gissa på vad det gäller i denna situation? Svar uppskattas jätte mycket:)))
Mvh Kalle

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]