Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BlåVolvo
#1218299
Hej,
- besiktning säger att min högra längstgående balk på min 940 snart är slut, typ nästan 30cm kex. kan man såga bort och svetsa på ny bit balk? Är sparklådan i ett stycke tillsammans med balken? Vilketn typ av stål o vilken typ av svets? ...kankse lämnar in jobbet till lokala firman, om det inte är för dyrt.

-kan dörrlisterna ramla av eller krävs det våld? Kan va så att någon snott min vänstra bakre dörrlist. Men jag såg inga brytmärken.
#1218320
Bara svetsa i vanlig plåt 1mm typ. Inte så noga. Svetsa går väl med vad som man har. De flesta kör väl mig/mag men finns tig eller pinne går väl de med . Listen sitter med clios så bör väl hända nåt för att alla ska gå av så listen ramlar av
#1218321
Kan vara någon som backat/kört på och "föst" av den. Clipsen är ganska spröda med åren och plåten i dörren ger ju med sig. Jag blev ju påkörd av en lastbil för några år sedan rakt i "bredsidan", han knuffade min bil framför sig ett antal (typ 100) meter. Bakdörren och framskärmen blev "bulade" men passagerardörren blev det inte ett märke på, men listen trillade av och såg ur som en "banan". ??:-/
Mobiltelefon?? Det gick i alla fall inte att bevisa så det blev mitt fel :twisted: :evil:
Migsvets är ganska enkelt att använda, det svåra är att få rent och kunna få fäste utan att ta bort för mycket gammal plåt. Sedan finns det ju "ekonomiplåt" just för sådana här skador som underlättar och man slipper bocka plåten själv
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]