Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1228688
Ta loss returslangen till tanken på BTR-en och stoppa en slang därifrån i en PET-flaska och kör på starten. Det ska komma ordentligt med bensin, typ en hav liter på några sekunder.
Det blir inga felkoder om du inte kör med den så är där felkoder är dom då gamla, prova istället om vevaxelgivaren fungerar t.ex.
Tändstift som varit ordentligt blöta kan vara svåra att få till och fungera igen, ha alltid en omgång som du vet fungerar till hands. T.ex om du byter tändstift på servisen så spar dom gamla. Jag har alltid en omgång liggandes, det behöver inte vara "rätt" stift. Bara att gänglängden är rätt. Just för att starta funka i princip vad som helst
av rovermicke
#1230545
Fick faktiskt den att gå i torsdags sista försöket funkade.. Det som lyckade var att rycka en av spridarkontakterna! då hoppade den igång på tre. Sedan kunde man stoppa till baka kontaktstycket... Men den går som skit. Hade fått den att gå i några sekunder två gånger tidigare under dagen. Men problemet som det verkar är glapp/dålig kontakt i kablaget till/från spridarna eller spridarna(?). Vilket ger/gav mycket intermittent öppning av spridarna. Vi tog loss fuelrailen och kollade hur spridarna jobbade, vilket de typ aldrig gjorde.. Hade hoppats på att dessa bilar skulle leva upp till sitt rykte om att vara pålitliga :mrgreen: :twisted:

Såklart lyckades vi även ha sönder stosen på kylaren, så nu e ny beställd :roll:

Lite bilder på stiften som satt i, (bytta i höstas) cyl 3 och 4 är värst.

Bild

Bild

Bild

Bild
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]