- tis 05 dec 2017, 15:44
#1216522
0
3-ans uttag är ABS-bromsarna, när det gäller motorn är det 2 (bränsleboxen) och 6 (tänd.boxen) som gäller. Var får du för felkod då???
Felet på pumparna brukar vara att dom helt lägger av, för att sedan gå igen efter ett tag (eller dagen efter). När du slår på tändningen ska pumpen gå någon sekund och sedan stanna och gå igång igen när du kör på starten. Kolla om den gör det, prova annas med att ta bort bränslereläet och ta en bit kabel mellan 30 och 87B på relä sockeln, då ska pumpen gå utan tändning på. Gör den det är pumpen säkert Ok medan reläet då inte är så bra.
ErikssonFT skrev:Trodde alla hade samma pump iallafall. Går de å ta en Bosch? För den va hälften så billig på mek onomen.Alla 7/940 modellerna med F motor har samma pumpar från -86 - 96 (kanske -97). Då sitter det 2 st pumpar, en förpump i tanken och en huvudpumpen under bilen vid förarstolen utom -92 års modell av 740 som har en pump i tanken. -98 (och då kanske -97) har också en pump i tanken. Dessa har dock LH systemet, vet ej om det är samma pump. Export modellerna har i större utsträckning Regina så sök på utlänska sidor i så fall.
3-ans uttag är ABS-bromsarna, när det gäller motorn är det 2 (bränsleboxen) och 6 (tänd.boxen) som gäller. Var får du för felkod då???
Felet på pumparna brukar vara att dom helt lägger av, för att sedan gå igen efter ett tag (eller dagen efter). När du slår på tändningen ska pumpen gå någon sekund och sedan stanna och gå igång igen när du kör på starten. Kolla om den gör det, prova annas med att ta bort bränslereläet och ta en bit kabel mellan 30 och 87B på relä sockeln, då ska pumpen gå utan tändning på. Gör den det är pumpen säkert Ok medan reläet då inte är så bra.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V