Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1215698
Hej
Paraplybussningarna på min 940LTT -98 är ganska torra och det har lossnat lite gummimaterial runtom,
Tänkte byta dessa men behöver man någon press till detta eller räcker det med vanliga handverktyg?
Har sett att det finns en förstärkt version och en vanlig version av gummibussningen,
Vilken av dessa 2 är att rekommendera?
#1215896
Blev nyfiken och kollade på "nätet"
https://www.l-m-r.se/p/paskrea/paskrea- ... retan.html
Där står att det är förstärkta bussningar i poluyretan, och dom passar tydligen inte i bilar med bärarmen i aluminium. Varför vet jag inte, de står inte. Det kanske inte dom "vanliga" gör heller???
#1216016
På min (745 -88B) var bärarmarna ganska rostiga precis där dessa byssningar sitter. Detta uppmärksammade inte jag när jag bytte alla bussningar något år efter jag fått bilen. Sedan gick ju dom nedre inre bussningarna sönder igen efter ett år eller så (väldigt dåligt vulkat) och då var paraplybyssningana också utslitna. Dom var söndertrasade mot rosten i anliggningen. Det var ganska mycket rost att knacka bort innan det blev "fast" metall, men sedan har paraplybyssningarna varit hela.
#1216391
Jag får ta en bild under , visa .
För jag vet inte själv säkert.

Kollat lite på proffsdelar, speciella trimdelar företag gjort , då har dom gjort dessa i stål.
De säger att deras är extra bra till strippen och drifting.
Stål har dom gjort dessa.

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]