Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1216488
NilsO skrev:Jag tycker inte det är ett riktigt seriöst råd att fylla på systemet på måfå efter att bara ha kollat "om det är gas kvar" vid infarten.
Är det gas kvar är det hopp om att det ska fungera med påfyllning, därav den kollen. Hur mycket det är kvar kan man aldrig riktigt veta, men det finns tabeller på hur mycket systemet rymmer och hur mycket man ska fylla. Dom jag fyllt för kompressorn stannat fyller jag tills kompressorn startar och har koll på tryckmätaren. Sedan får det rulla, med kyla. Skulle det sluta fungera efter ett tag får man ju ta ställning vad som ska göras, annars så funkar det ju.... :lol: Till ett betydligt lägre pris än om en auktoriserad verkstad skulle gjort det. När jag bytte kondensor på min 745-a för några år sedan (röret till luftfiltret hade legat mot och skavt hål) så var ju systemet tomt. Det står på bukarna hur mycket dom innehåller och det finns tabeller på hur mycket systemet innehåller så det är inga problem. Dock försvann en del olja då och det är svårare för du kan inte kolla oljenivån på ett enkelt sätt så det fick pli en uppskattning. Men AC-n har funkat i flera år nu
#1216828
Hej

Jag har inte läst innläggen.
Men ville bara säga att Remmarna är 12mm breda på nyare 940in
typ 95-96 och nyare.
Dom äldre hade 10mm breda remmar.

Köpt alla remmar själv nya, de är 12mm,
på äldre 940in jag haft var de 10mm breda bara.
Men kolla extra på det.
Går mäta fort
#1216829
suck, såg nu att du hade bild och undra helt annat.

Du hade rätt remmar i alla falla 11.9-12mm
Jag minns inte vilket som var vilket nu själv tyvärr ens I längderna

Montera dit AC remmen,
den går sen när du trycker på AC.

Och du lagar ju köldmedelsläckan själv billigt med AC KIT
Repsats
sen nytt köld
400-600kr max.
Lätt gjort själv hemma.

Sök AC REPARATION HEMMA.
en ny rem bör sitta där först

Om jag minns lite rätt så ser det ut som du har Generator och servo rem i bilden.

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]