- tis 16 jan 2018, 18:47
#1225958
Jag börjar tro att den får alldeles för mycket bensin. Därför startar .den lätt när det är kallt, men det är svårare när den blir varm. Hur mycket bensin är det i tanken? Funderar på om du skulle prova att hälla i E85. Inte några liter utan istället för bensin. När min 745-a gick som sämst (ville ha 1,7 -1,9 liter bensin på milen) kunde jag köra på 100% E85 utan problem på sommaren. Körde nästan hela vintern också men fick ha startgas för att starta den och den tog inte mer etanol än vad den tagit bensin. Jag tror att kan du bara få ihop rätt kombination av boxar och spridare så ska nog motorn gå. Har sett att du har ett "öppet sport" luftfilter. Har du ett original luftfilter så sätt i det. Vet av andra på forumet att det kan "störa" LMM-en. Det bästa hade kanske varit att låna grejer (boxar, spridare, LMM, lambdasond, BTR) från en "F" motor som går som den ska och där delarna garanterat är original och byta ut det. Ett kompressionsprov både med och utan olja för att utesluta "mekaniskt" fel
Svänghjulet passar "hur som helst" så det finns nog möjligheter att montera det fel om man inte vet hur det ska sitta. Men i princip så när remskivan på motorn står på 0 så ska dom två hål som saknas på svänghjulet (för svänghjulsgivaren) synas när du skruvat bort startmotorn. Men jag tror inte den startar alls om det sitter fel.
Svänghjulet passar "hur som helst" så det finns nog möjligheter att montera det fel om man inte vet hur det ska sitta. Men i princip så när remskivan på motorn står på 0 så ska dom två hål som saknas på svänghjulet (för svänghjulsgivaren) synas när du skruvat bort startmotorn. Men jag tror inte den startar alls om det sitter fel.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V