- tis 28 nov 2017, 15:25
#1214854
Hej!
Jag vill börja med att skriva att jag kommer skriva vad det var, om och när det löser sig, för att fler ska kunna få hjälp.
Min dotter har en A-traktor, som jag skrivit om innan:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Det är ju som det är med vad en 16-åring ska lägga sin energi på hit och dit, så den har blivit ståendes mest, sedan vi fick igång den.
Nu när vi skulle ha in den i verkstaden häromdagen blev det knas.
Den startade direkt, som den gjort efter reparationen, gick ojämt och så, som den gjort innan också, före den blivit lite varm.
Denna gång så tvärdog den dock efter ungefär 30 sekunder eller så.
Det gick inte att hålla varv, utan den sköt, konstrade sig och dog.
Trodde först det var bränslebrist.
Tog ur stiften och de är sotiga och blöta.
Tog in den och gjorde rent dem och satte tillbaka. Startade direkt, gick fint (så fint man kan begära) i ungefär 30 sekunder, tvärdog och startar inte igen.
Dyngsura stift.
Till saken hör att jag försökte varva ur den ordentligt för att "blåsa rent" i cylindrarna och visst gick det med lite trixande, men herregud, bilen var insvept i svart rök.
Något gör alltså att den får obegripligt mycket bensin.
Det sitter inget avgassystem på bilen, efter turbon, alltså ingen lambdasond.
Jag inser att det inte är idealet, men den har ju inte gjort så här innan, det har kommit nu.
Vi har ju kanske startat och kört den in och ur verkstaden ca 10 gånger i alla fall, utan problem.
Jag har också läst på om lamda, men visst kan den dra mer bränsle, men inte så den surar ner sig och dör efter 30 sek väl?
Någon som har ett förslag?
Jag kan ta en film, om det skulle hjälpa.
Jag vill börja med att skriva att jag kommer skriva vad det var, om och när det löser sig, för att fler ska kunna få hjälp.
Min dotter har en A-traktor, som jag skrivit om innan:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Det är ju som det är med vad en 16-åring ska lägga sin energi på hit och dit, så den har blivit ståendes mest, sedan vi fick igång den.
Nu när vi skulle ha in den i verkstaden häromdagen blev det knas.
Den startade direkt, som den gjort efter reparationen, gick ojämt och så, som den gjort innan också, före den blivit lite varm.
Denna gång så tvärdog den dock efter ungefär 30 sekunder eller så.
Det gick inte att hålla varv, utan den sköt, konstrade sig och dog.
Trodde först det var bränslebrist.
Tog ur stiften och de är sotiga och blöta.
Tog in den och gjorde rent dem och satte tillbaka. Startade direkt, gick fint (så fint man kan begära) i ungefär 30 sekunder, tvärdog och startar inte igen.
Dyngsura stift.
Till saken hör att jag försökte varva ur den ordentligt för att "blåsa rent" i cylindrarna och visst gick det med lite trixande, men herregud, bilen var insvept i svart rök.
Något gör alltså att den får obegripligt mycket bensin.
Det sitter inget avgassystem på bilen, efter turbon, alltså ingen lambdasond.
Jag inser att det inte är idealet, men den har ju inte gjort så här innan, det har kommit nu.
Vi har ju kanske startat och kört den in och ur verkstaden ca 10 gånger i alla fall, utan problem.
Jag har också läst på om lamda, men visst kan den dra mer bränsle, men inte så den surar ner sig och dör efter 30 sek väl?
Någon som har ett förslag?
Jag kan ta en film, om det skulle hjälpa.
Senast redigerad av 1 buurt, redigerad totalt 0 gånger.