Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1214296
Njaaeeää!!?? Om man drar ut kontakten till LMM så går motorn i ett förinställt nödläge. Det är inte säkert att man kan varva eller ge maxeffekt eller något annat. Tanken är att man skall kunna köra bilen till en verkstad med en trasig LLM. Du kanske har kommit ett fel på spåret där?
#1215000
Om du hör att pumparna går när du kör på starten kan du lossa och ersätta returslangen till tanken på BTR-en med en slangstump ner i en PET-flaska eller liknande, det ska komma ordentligt med bensin där. Typ 0,5 l på 10 - 15 sek. Funkar det där så kolla på (byta) radioavstörnings/spridar reläet. Det ska öppna för ström till spridarna samtidigt som pumparna går. Inte ovanligt med dåliga lödningar och ärgat där efter många år.
#1215185
Om du har både gnista och bränsle så ska ju motorn gå. Be någon köra på starten medan du "känner" med fingrarna på spridarna, eller ännu bättre en skruvmejsel mellan spridarna och ett öra. Det ska "klicka" i dom, gör det inte det kolla på spridarrelät
#1215594
Helt plötsligt idag så gick den igång efter att ha varit död startade den helt kall och den gick igån gmen var tvungen att ge gas i 1 min annars så dog den testade att lossa lmm:en vid filtret och den gick bättre då men såklart när jag satt tillbaka den så dog bilen och sen när jag ska testa starta så tuggar den bara på startmotorn vad kan vara felet ? Den stod på tomgång kanske 5 till 10 minuter bara.

har även ett trasigt topplockspackning som gör att det läcker lite glykol kan det påverka något vid start?

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]