Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1210704
Nu (i går) kom mitt lilla kugghjul till vägmätaren från Amerika. 121 sek kostade det, och det var inga övriga kostnader. Det blir ibland både tull och moms när jag handlar "däröver". Får se när jag hinner byta det, ska försöka få varningslampan till motorstyrningen att fungera också så jag kan få reda på när felkoden 2-3-2 kommer. Den är där nu igen varje gång jag kollar, och hittar f--- inte något fel. Bilen går som en klocka och tomgången är jämn och fin och det enda som skiljer mot innan när jag körde på bensin är att motorn inte rycker i jämn fart (typ 80 km/tim) när AC-n är på. Det har den alltid gjort förr
Användarvisningsbild
av lennarte
#1212361
Jag tror jag har hittat felet till felkod 2-3-2..... I somras kopplade jag in en kabel på signal kabeln på Lambdasonden för att kuna mäta hur Lambdasonden arbetar och ställa in bränsletrycket. Den hade jag glömt plocka bort, tror att den kan ha stört Lambdasonden. Felkoden kom inte tillbaka meddetsamma i alla fall som den gjort innan

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]