- fre 10 nov 2017, 21:07
#1210588
Hej
Jag bytte till nya stift och tändkablar förut, nu vill jag även byta fördelar lock samt rotorn fast det ser fräscht ut.
Men jag vet ju inte om det är för jag är så bra på tvätta bilmotorer nu :) kommit på en ny bra ide med : luftorka efter man tvättat motorn, spraya en hel flaska wd40 nästan, och som allt glänser som tok nytt nu :) Ni måste själva prova. Låt WD40 ligga halvtimma timma och såsa överallt, sen när ni fikat klart börjar ni med någon duk och lite luft och tar bort det mesta.
Kört en vecka så nu. Motorn ser HELT FABRIKSNY ut, alla slangar även och kåpor, detta är bästa metoden, kommer göra det med alla bilar.
Tror det är bra för all el och skiten med.
tILL locket igen:
In case of, jag byter dessa ändå, fast han går bra i tändningen.
Men när jag skulle börja byta så blev jag matt i knoppen.
Har bytt på två 7ser länge sen, rödblockare som denna, samma skit, men jag minns inte hur jag gjorde då.
Mitt minne är bra men kort TYVÄRR.
Jag tog fram bits, och mini skiftnyckel , men tappade direkt lusten, det vart inte bra det heller.
Finns det billigt äkta verktyg köpa till detta skitjobbet eller måste man trixa fixa själv>?
Detta är den mest störande momentet i dessa volvomodeller tycker jag, allt annat är ganska ok meka, lätt och så.
Detta är ju bara för jäkla störande tycker jag med locket.
Hur tar ni bort dom SMIDIGT och snyggt ?
Jag blir inte klok på detta. :-(O)
Jag bytte till nya stift och tändkablar förut, nu vill jag även byta fördelar lock samt rotorn fast det ser fräscht ut.
Men jag vet ju inte om det är för jag är så bra på tvätta bilmotorer nu :) kommit på en ny bra ide med : luftorka efter man tvättat motorn, spraya en hel flaska wd40 nästan, och som allt glänser som tok nytt nu :) Ni måste själva prova. Låt WD40 ligga halvtimma timma och såsa överallt, sen när ni fikat klart börjar ni med någon duk och lite luft och tar bort det mesta.
Kört en vecka så nu. Motorn ser HELT FABRIKSNY ut, alla slangar även och kåpor, detta är bästa metoden, kommer göra det med alla bilar.
Tror det är bra för all el och skiten med.
tILL locket igen:
In case of, jag byter dessa ändå, fast han går bra i tändningen.
Men när jag skulle börja byta så blev jag matt i knoppen.
Har bytt på två 7ser länge sen, rödblockare som denna, samma skit, men jag minns inte hur jag gjorde då.
Mitt minne är bra men kort TYVÄRR.
Jag tog fram bits, och mini skiftnyckel , men tappade direkt lusten, det vart inte bra det heller.
Finns det billigt äkta verktyg köpa till detta skitjobbet eller måste man trixa fixa själv>?
Detta är den mest störande momentet i dessa volvomodeller tycker jag, allt annat är ganska ok meka, lätt och så.
Detta är ju bara för jäkla störande tycker jag med locket.
Hur tar ni bort dom SMIDIGT och snyggt ?
Jag blir inte klok på detta. :-(O)
“ https://shop.klracing.se ” Biltema Bildelaronline24.com
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok