Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Njansson
#1210104
Har bytt topp på min 745a. När den stog i ett varmgarage så gjorde ja sp den blev varm. Fick värme i bilen
Nu har jag bytt vattenpumpen så startar den knappt
När den startat efter typ 10 sek på startmotorn så går den skitdåligt, går inte gasa då dör den typ, blöddrar. När.jag kör ute så ryker den mycket när jag trycker fullt tar de nån minut att komma upp.till 100. Får.ingen värme
Olje locket är ej tätt, kylarlock ej tätt tror ja, kan de orsaka nå? Inte ställt in fördelarn riktigt
Användarvisningsbild
av lennarte
#1210196
Du bör ha fördelaren i topplocket, och då faller felinställt fördelar drev. Vet du att motorn är nollad så inte kammen står en kugg eller två fel?
Sedan är "E" motorn mycket känsligare för tjyvluft än "F" motorn. Kolla noga på bälgen mellan insuget och bränslefördelaren, kolla så armen i bränslefördelaren kan röra sig fritt och att skivan är i absolut centrum. Kolla även tillsatsluftsliden, den ska vara öppen när motorn är kall och stängd när motorn ar varm.
Kolla "nollningen" först och sedan att tändningen står rätt.
Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]