Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1209853
Halojj! Håller på att fixa till min 940.

Bland annat så har instrumentbelysningen gett upp helt. Om jag vrider på... "ljusreglageratten" eller vad den nu heter, till ett mellanläge så lyser termometerns bakgrundsbelysning igen, men när jag kommer till ett läge (halvljus/dimljus/noll) så slocknar den igen.

Om jag under körning vrider denna ratt fram och tillbaka så hackar hela bilen till, som att tändningen avbryts i någon hundradels sekund.

Vad tror ni? ?:-/ Tack!
#1209945
Om bara en lampa lyser ibland så är alla dom andra trasiga. Lyser det vid värmereglaget, cigg.uttaget? Det är oftast problem med reglaget till instrumentbelysningen, men kan koppla förbi den och få full belysning hela tiden. Vet dock inte exakt hur det fungerar på 940.
Om motorn "hackar" när du vrider på ljusreglaget kan det vara att det blir kortslutning i något mellanläge , då tar det för ett ögonblick "all ström". Har du automatiskt halvljus så går det "över" tändlåset där även ström till bränslereläet får ström som "styr" ström till tänd/bränsleboxarna
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]