Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1216414
tuuurbo skrev:
White skrev:En sak man kan göra är att montera ett justerbart Panhardstag så bakaxeln blir centrerad i sidled efter sänkning.
dETta lät intressant, då bilen ska sänkas i vår.
Länkar ?

Tack White :)
Här är Panhardstaget jag kör med:https://www.l-m-r.se/p/volvo/940-960/va ... 0-965.html

Hade en aning vibrationer vid gaspådrag efter sänkning, men efter justering av Panhardstaget försvann dom helt.




Bild på det hela:

Bild
#1216826
ååH VAD SNYGGT White. Fan din bil är som ny under även.
Jävlar vad du jobbat bra med bilen din. Grymt imponerad

supertack för tipset. med denna ställbara p-stag

Det kostar, men en sådan måste skaffas sedan.
Övriga bussningar ser bra ut,
kanske kan detta stag även ta bort vibrationer jag får nu på högre växlar vid fullgas ?
Ska testa först dom i länkarmen.
Men till sänkning så får man ytterligare addera 2000kr, fan det blir lite dyrt, men ändå värt

TACK igen white :)
#1216883
White skrev:LMR har även en billigare variant av justerbart Panhardstag här
:https://www.l-m-r.se/p/volvo/940-960/dr ... 0-940.html

Sedan finns dessa att montera om man sänkt framvagnen och vill ha rätt vinkel mellan länkarmar och krängningshämmare fram:
https://www.l-m-r.se/p/volvo/940-960/va ... 0-960.html

Hej igen.

Fyfan vilka nice länkar och tips.
Jag som bytt krängningshämnarna fram precis.
Men men, dom kostade bara 80kr st typ.

Det blir L-M-R prylar på¨våren vid sänkningen.
Fan det drar iväg-
Det kostar 5tusen minst sänka bilen seriöst.
8-9tusen om det ska bli ultimat.
Sen behövs p-stag, och dessa kräng fram.
Imponerad att L-M-R tagit fram dessa ändå.
Att man får en sänkt bil fungera korrekt.
Vilken toppen firma.
Synd bara att det svider i plånboken .
Men det är värt det
Blir säkert lika bra som en äldre Porsche sen ?

Nice säkert.
Jag vill göra detta.

TUSEN TACK WHITE ÅTERIGEN, du gör mig fattig dock.
Måste starta hjälpa fixa Volvon linje med SMS doneringar snart tror jag
HAHHAA

Bit för bit, månad efter månad. SOMMAREN ska den va tip top 2018 mekaniskt hoppas jag.
Kämpat massor, mekat som en dåre, bytt massor delar, Vad gör lite till när man kört hårt redan ?
MAX ALLT
#1217013
Justerbar panhardstag e ju lätt fixat själv annars byggde eget på 240in med en bit gängstång och ett par muttrar i lagom dimension är ju bara kapa bort en lagom bit o sen i med gängstång o svetsa fast. Men de klart då får man byta bussningar själv o de kommer inte färdigt i nån häftig färg
#1217073
robinb3rgsten skrev:Justerbar panhardstag e ju lätt fixat själv annars byggde eget på 240in med en bit gängstång och ett par muttrar i lagom dimension är ju bara kapa bort en lagom bit o sen i med gängstång o svetsa fast. Men de klart då får man byta bussningar själv o de kommer inte färdigt i nån häftig färg
Ganska ballt ha gjort det själv.

Men men. 2k då beställer jag färdigt.
Annat om det kostat 4-6k
Då skulle jag skaffat svets och grejjer själv.
Men har man allt, och lite IQ kvar i hjärnan, då är det ballt göra eget säkert.
Igentligen så ser man inte det staget ever nästan. Så man skulle kunnat lätt leva med en homemade, bara den är funktionsmässigt bra.

Kul höra att folk mekar helt egna delar :)
Imponerande.

Nä i mitt fall blir det gräva i plånboken lite extra, ljuga till sambon något bra.

Hon har redan frågat om jag inte är FÄRDIG med köpa delar till bilen, blåst runt 25k i delar.
Eller blåst bort och blåst, hon tycker det, gammal volvo lägga ner massor.
Men vi män , vi älskar ju detta :) Det är kärlek vi kostar på HAHAH.
Jag köper aldrig smink, bara bildelar HAHAHA

Saknas typ 25k till.
Jag sa yes det är snart klart
HAHAH
lär få flera arga blickar i framtiden av henne :)
HEHEE

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]