- fre 20 okt 2017, 11:20
#1205786
Har du AC/ECC?? På min 745-a (med AC) hade slangarna blivit förväxlade en gång när en tidigare ägare bytt värmekranen. Sedan har alla modeller med AC/ECC ett vakuumstyrt system med vakuumdosor som öppnar och stänger spjällen, det kan vara en sådan som "get upp" eller en vakuumslang som spruckit eller hoppat av. På min 745-a är där ett spjäll som man styr med värmereglaget, det öppnar och stänger för friskluften direkt utifrån. Kan hänt något med vajern där?? Vet dock inte om du har samma system på din som jag har på min -88B (= -89).
Om du inte bytt termostat ska du överväga det, temp.mätaren visar rakt upp redan vid strax över +50° och är det kallt ute är det inte lätt att få varmt i bilen då. Om du lägger fingrarna på termostathuset när motorn är varm ska du inte kunna hålla kvar dom om temperaturen är rätt (omkring 80°)
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V