- tor 19 okt 2017, 20:26
#1205654
Det finns enkla och billiga sätt också. På den tiden när det fanns proppar att skruva ur så var det växel i och foten på bromsen, startmotor på samtidigt som man tittar i batteriet med propparna ur. Börjar batterivattnet bubbla inom ett par sek. är batteriet kass. Numera får man använda en voltmätare
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matver ... 000018521/
Annars är det samma sak. Hyfsat nyladdat batteri, växel i, foten på bromsen, startmotor på och kolla på mätaren. Går den under 11,5V på några sek. är batteriet kass
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matver ... 000018521/
Annars är det samma sak. Hyfsat nyladdat batteri, växel i, foten på bromsen, startmotor på och kolla på mätaren. Går den under 11,5V på några sek. är batteriet kass
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V