Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1202453
Haft chippet nu monterat ett tag och det fungerar utmärkt på min 944 ltt, samma chip till fulltryck även.

Tradera säljer han dom för 375kr
500kr samma säljare via blocket

Otroligt prisvärt och bra

rekommenderas varmt, riktigt bra fynd, det kom på 24h efter betalning välpaketerat i lådan.
#1202644
Müller1992 skrev:Vad har du för ladda tryck med dom chipsen? ☺️
Hej jag vet inte om dom höjjer laddet alls.
Vad jag vet så finns det endast bränslechip och separat elchip till guldboxar.

Dessa chips styr bränsle, så dom tål trimmas mer vad jag vet.

Själv laddar jag 1.1bar

Har du fulltryckare justera då i tryckklockan upp trycket, men innan du gör det chippa så du får mer bränsle, annars kan det gå sönder.
Har du LTT då kan du flytta ut tryckklockan 5mm med brickor.
Jag rekommenderar justerbar tryckklocka på LTT
Då får du 0.8bar minst med bra luftfilter sport, och sportavgas med dessa chips

Det finns även bränsle chip till mer avancerade byggen, då tar du byter kam, turbo, ic, spridare, och sätter i ett såkallat 300hk chip, byt även bränslepumpen till bättre, när du går såhär långt så måste du ha bättre bromsar även, bättre väghållning och lågprofilsdäck, samt bättre tryckplatta till koppling, eller sinterlamell.
Här är det även extra viktigt chippa elektroniken/tändningen, separat chip till det, det finns bryggor att köpa som passar tändchips, eller så köper du GULDBOX begagnat och chippar den direkt .

Det finns alltså ett bränslechip, och ett till tändning, inget som styr laddet, det görs manuelt, men innan man höjer ladd bör man ha chip så det får bra med bränsle sen
Automat rekommenderar jag inte trimma mer än 220häst om det ska hålla bra.
Är det Automat så bör du spola lådan med ny olja, sen serva det med ny olja var 6-8k mil

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]