- ons 04 okt 2017, 18:26
#1202007
Jag trodde först att topplockspackningen var problemet eftersom jag får fylla på tom reservoar 1 gång i veckan och bilen är sliten.
Efter att ha kört den häromdagen så såg jag att det kom ånga från kylaren när jag öppnade motorhuven, svårt att se. På en sidan kylaren var det blött hela vägen (i kanten mellan cellerna och plasten), på andra sidan kylare var det lite blött. Det var vitt kladd vid den övre kylarslangen, men läckte ej.
Kylaren är ca 2 år gammal (fabriksny), kan den redan gått sönder av normalt slitage eller vad är orsaken?
Efter att ha kört den häromdagen så såg jag att det kom ånga från kylaren när jag öppnade motorhuven, svårt att se. På en sidan kylaren var det blött hela vägen (i kanten mellan cellerna och plasten), på andra sidan kylare var det lite blött. Det var vitt kladd vid den övre kylarslangen, men läckte ej.
Kylaren är ca 2 år gammal (fabriksny), kan den redan gått sönder av normalt slitage eller vad är orsaken?