Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av olha00
#1201118
Hade ut en stol i 940:n idag. Den är nedsutten och behövde översyn. När jag tog ut den och tittade på skumgummi och så vidare så var allt helt och fint. Däremot var fjädrarna som håller "nätet" till sittdynan ganska slappa. jag provade att byta plats på ett par och det blev betydligt bättre. Är det någon som vet var man kan handla nya fjädrar? skulle jag byta alla mot nya tror jag att allt skulle bli kanonbra. Det måste varit någon stor tung rackare som suttit i bilen tidigare. Tacksam för alla tips.
Senast redigerad av 1 olha00, redigerad totalt 0 gånger.
av Rådlös
#1201126
Om du inte hittar någon reservdelsbutik, inklusive Volvo, så finns det ju firmor för just spiralfjädrar. Men det kommer ju lite an på var man bor. http://www.lesjoforsab.com/

Har du inte nära till dom och inte vill betala frakt så är det väl bara en bilskrot som gäller. Ta då fjädrar från en passagerarstol. Vanligtvis är dom inte lika nersuttna.
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]