- mån 02 okt 2017, 15:19
#1201434
Haha
Hörde det, men nää, köper man nya sköldar så vill man ha dit dom perfekt.
För att kunna sätta dit dom med bultarna så var man tvungen dra ut bakaxlarna.
Det var inga problem göra det, väldigt enkelt. Nu sitter det som det ska.
Hur gjorde du med skarven? svettsade / spacklade?
Det fungerar inte optimalt om man fuskar tyvärr tror jag.
Jag la extra lager lack på mina sköldar, klarlack även, skiten rinner av direkt vet man nu.
Första sidan var jobbig, aldrig mekat innan bilar, men när man väl fick till det så gick andra sidan fort göra. Jag är snabblärd
100% Känns bra nu -)
När man ändå tar lös dom där bultarna, så är det INGET JOBB ALLS NÄSTAN att lätt knacka ut axlarna för att rengöra lite och fetta in lagren och pluppa tillbaka dom. Det var inget jämfört med få lös bultarna som var fastrostade.
Det finns ingen anledning till kapa, mer jobb kapa nya sköldar än lätt knacka ur axlarna, få dom insmorda på nytt för inget.
Och du får heltskyddande sköldar sedan som inte kan rosta i skarv eller släppa igenom skit och fukt.
Ser fusket med kapa som svårare än att göra det på riktigt. Så enkelt ta ur axlarna ju :)
Kul få lagren fettade med nytt fett samtidigt , inget jobb alls nästan ju , sen kanske det håller par tusen mil extra sen ?
Slippa byta lagren på ett tag är ju skönt med.
Rengjorde alla bultar och kopparfettade dem. När allt ska tas lös nästa gång så blir det ett nöje. FYFAN för vad det var, suttit där 20år.
100% nu -)
Är så nöjd
Om jag ska fuska så gör jag det skönhetsmässigt, rostfläck mitt på en dörr kan jag laga lite dåligt, det är skönhet bara.
Bromsar och däck måste vara 100%. Det här är en gammal bil , jag är nästan ensam i trafiken köra 940. Alla andra jag ser kör nya V70 typ.
Om dom bromsar framför mig så är det rätt kört om jag fuskat med däck eller bromsar.
Så länge jag gjort mitt bästa och allt rätt med bromsar, fjädring, däck så kan ingen klaga på mig eller så.
Med en skarv kanske jag får in extra mkt skit i bromsarna som kan göra min inbromsning 5m sämre?
Sitta sen på sjukhus med skador, och veta att man kört in i annan bilist som fått kanske Whiplash p,g,a det skulle inte jag vilja leva med.
Om det händer nu så vet man att allt är gjort för att hindra det.
Fuska aldrig med bromsar, däck, dämpare, bussningar.
Dom avgör liv och hälsa!!!
Jag VET till 100% att om alla tog 100% ansvar för dessa enkla saker så skulle vi haft halva priset på försäkringar och annat gällande bilägande YES
Skärpning, lets do it seriöst
Nexus skrev:Det går byta bak utan dra ur drivaxlarna. Kapa ett snitt i plåten och trä över axeln. Så gjorde jag och det fungerar utmärkt flera år senare.
Haha
Hörde det, men nää, köper man nya sköldar så vill man ha dit dom perfekt.
För att kunna sätta dit dom med bultarna så var man tvungen dra ut bakaxlarna.
Det var inga problem göra det, väldigt enkelt. Nu sitter det som det ska.
Hur gjorde du med skarven? svettsade / spacklade?
Det fungerar inte optimalt om man fuskar tyvärr tror jag.
Jag la extra lager lack på mina sköldar, klarlack även, skiten rinner av direkt vet man nu.
Första sidan var jobbig, aldrig mekat innan bilar, men när man väl fick till det så gick andra sidan fort göra. Jag är snabblärd
100% Känns bra nu -)
När man ändå tar lös dom där bultarna, så är det INGET JOBB ALLS NÄSTAN att lätt knacka ut axlarna för att rengöra lite och fetta in lagren och pluppa tillbaka dom. Det var inget jämfört med få lös bultarna som var fastrostade.
Det finns ingen anledning till kapa, mer jobb kapa nya sköldar än lätt knacka ur axlarna, få dom insmorda på nytt för inget.
Och du får heltskyddande sköldar sedan som inte kan rosta i skarv eller släppa igenom skit och fukt.
Ser fusket med kapa som svårare än att göra det på riktigt. Så enkelt ta ur axlarna ju :)
Kul få lagren fettade med nytt fett samtidigt , inget jobb alls nästan ju , sen kanske det håller par tusen mil extra sen ?
Slippa byta lagren på ett tag är ju skönt med.
Rengjorde alla bultar och kopparfettade dem. När allt ska tas lös nästa gång så blir det ett nöje. FYFAN för vad det var, suttit där 20år.
100% nu -)
Är så nöjd
Om jag ska fuska så gör jag det skönhetsmässigt, rostfläck mitt på en dörr kan jag laga lite dåligt, det är skönhet bara.
Bromsar och däck måste vara 100%. Det här är en gammal bil , jag är nästan ensam i trafiken köra 940. Alla andra jag ser kör nya V70 typ.
Om dom bromsar framför mig så är det rätt kört om jag fuskat med däck eller bromsar.
Så länge jag gjort mitt bästa och allt rätt med bromsar, fjädring, däck så kan ingen klaga på mig eller så.
Med en skarv kanske jag får in extra mkt skit i bromsarna som kan göra min inbromsning 5m sämre?
Sitta sen på sjukhus med skador, och veta att man kört in i annan bilist som fått kanske Whiplash p,g,a det skulle inte jag vilja leva med.
Om det händer nu så vet man att allt är gjort för att hindra det.
Fuska aldrig med bromsar, däck, dämpare, bussningar.
Dom avgör liv och hälsa!!!
Jag VET till 100% att om alla tog 100% ansvar för dessa enkla saker så skulle vi haft halva priset på försäkringar och annat gällande bilägande YES
Skärpning, lets do it seriöst
“ https://shop.klracing.se ” Biltema Bildelaronline24.com
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok
Kör Äkta Volvo. Ej Riskok