Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jesper13
#1198446
Jag fick en fjärr till bilen och den funkar utan problem. Problemet är att jag inte kan koda in någon ytterligare fjärr.

jag köpte en fungerande beg fjärr och skulle koda in den enligt instruktion. Larmet tar emot den gamla fjärren igen men inte den nya. Jag har testat koda in den nya fjärren på min andra bil och det går bra, fjärren funkar.

Jag har testat byta larmreläet men då kunde jag inte koda in någon fjärr alls. (larmet kan ha löst ut i det reläet)

Tar tacksamt emot tips
av Rlind
#1221928
Kolla om din Volvohandlare har kvar programmeringsutrustningen till larmet. Om det är VGA2-larmet du har förstås.

Har för mig att det går att tömma minnet med hjälp av den. Vissa handlare har nog inte använt den på många år så det gäller att ha tur att få prata med rätt person som minns den.

Det räcker att ta med larmet (reläet) och fjärrkontrollerna. Kostade mig en bullpåse när mitt larm behövde nollställas en gång.
S/V60 Polestar utan taklucka

En kompis har en -15 utan lucka. IMG_6207.jpg

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]