Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1198031
Hej,
Skulle lappa avgasröret, men upptäckte att det inte är hål, utan det är av :o
Det har gått av direkt mot främre ljuddämpare, finns inget skarvmaterial länge på dämpen, bara en öppen kanal in i dämpen. Jag gjorde en nödlösning, en "skarvhylsa" som jag före in i röret, gjort av tunn aliminium, men den höll bara ett par timmar, pga tunga vikten på avgasröret. Funderar på att fixa en sådan : http://dalhems.com/f/l/9C17209F442AE10E ... 4-76mm.jpg

Den stora sidan vill jag trä över avgasröret, och den smalare sidan trä in i dämpen. Sedan täta ev glipor med anpassad tätmassa.

Jag fattande inte hur man lossar bygeln som håller upp bakre dämpare. Började med att lossa på den enda synliga skruven, och skallen gick av direkt, pga rost. men Fick i alla fall ut den. Men den fri gjorde bara den övre bygen, men den undre då? Vågar knappt ta i skiten ifall allt rasar. (Måste frigöra så jag kan få på trappmuffen.
#1198045
sicnarf skrev:En ny främre ljuddämpare kostar 500 på mekonomen, biltema eller skruvat. Bättre satsa på det än skarva. De håller max en vecka, kanske mindre.
Problemet är att det går inte att byta enstaka del. Allt är mkt rostat, och det går inte att ta isär något utan att det går sönder. Jag behöver egentligen byta hela avgasrörer, dvs 3500kr + de timmar bilmecken tar (jag kan ej göra detta jobb själv pga tid o plats att mecka)

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]