Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sixbarrel
#1197139
Har en 760 -88b med b280 som helt plötsligt över en natt inte startar från att gått hur fint som helst. Oskruvad originalbil.
Går runt på starten helt ok.
Gnista finns på stiften och jag har lyft av plasthatten på bränslepumpsrelät och båda spolarna slår till.
Försökt med att spruta startgas in i insug men helt utan minsta tendens till att tända.
Har bytt tändstift men ingen minsta tändning.
Kopplade loss soppaslangen mellan insprutningsskenorna (det är väl returen tror jag?) och där sprutar det bensin.
Det luktar bensin om stiften och det luktar bensin under huven efter startförsök.
Är den bara helt genomsur? Är en automatare så man kan ju inte prova å dra igång den heller...
Mycket tacksam för tips.
Senast redigerad av 1 sixbarrel, redigerad totalt 0 gånger.
av Gelis
#1197179
Tänder den inte på startgas så är det inte sopparelaterat, under förutsättning att den inte är totalt genomdränkt av soppa . Troligtvis något med tändningen att göra. Du har gnista, men är den tillräckligt kraftfull eller tändläget totalfel.

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]