- mån 28 aug 2017, 09:58
#1194208
Om du tar loss kablarna till LMM och/eller Lambdasonden (inte samtidigt) så "går" motorn in i ett nödprogram och använder inte informationen från dessa. Går motorn bättre då kan man misstänka fel på denna del. Dock måste du nollställa felkoderna du får innan du provar nästa
FreddieT skrev: Jag menar att motorn går upp och ner i varv,varvräknaren vill gärna varva med motorn men den blöddrar ju bara och då åker mätaren omkring mellan 2800-3500 rpm.Om motorn stannar på samma varvtal och varvräknaren rör sig upp och ner bör det ju vara något på tändningssidan (givare, box, glappkontakt). Om motorn och varvräknaren rör sig samma kan det ändå vara tändningen men då tändstift, lock, rotor, kablar, Men kan då även vara på bränslesidan. Det är enkelt att kolla BTR-en, ta loss den klena vakuumslangen från insuget och kör utan. Ibland går membranet sönder och då läcker det bensin in i insuget den vägen.
Om du tar loss kablarna till LMM och/eller Lambdasonden (inte samtidigt) så "går" motorn in i ett nödprogram och använder inte informationen från dessa. Går motorn bättre då kan man misstänka fel på denna del. Dock måste du nollställa felkoderna du får innan du provar nästa
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V