- ons 23 aug 2017, 10:33
#1193287
Hej.
Har en 744 med b230f -1990
Jag har ett litet bekymmer,
Motorn går jättebra vid kallstart och sedan funkar den perfekt tills man ska starta den när den är varm, exempel:
Jag åker och handlar, motorn hinner bli genomvarm, efter ca 20 min är jag tillbaka från affären och startar motorn, då blöddrar den och går mycket ojämnt, ev inte på alla cylindrar för det vibrerar en hel del. Det brukar hjälpa att tvinga motorn att varva genom att trycka ned gaspedalen men jämna mellanrum. Efter ca 1 min så går den perfekt igen, blir aldrig så när motorn väl är igång.
Massor av delar är bytta och genomgångna pga tidigare fel som nu är åtgärdade, såsom stift,tändkablar, bränslefilter,främre bensinpump, vevaxelgivare, motortempsensorn, luftmassemätare.
Läcker det luft i nån vakuum slang eller vad kan detta vara eftersom det försvinner efter en liten stund och bara i samband med start av varm motor??
Har en 744 med b230f -1990
Jag har ett litet bekymmer,
Motorn går jättebra vid kallstart och sedan funkar den perfekt tills man ska starta den när den är varm, exempel:
Jag åker och handlar, motorn hinner bli genomvarm, efter ca 20 min är jag tillbaka från affären och startar motorn, då blöddrar den och går mycket ojämnt, ev inte på alla cylindrar för det vibrerar en hel del. Det brukar hjälpa att tvinga motorn att varva genom att trycka ned gaspedalen men jämna mellanrum. Efter ca 1 min så går den perfekt igen, blir aldrig så när motorn väl är igång.
Massor av delar är bytta och genomgångna pga tidigare fel som nu är åtgärdade, såsom stift,tändkablar, bränslefilter,främre bensinpump, vevaxelgivare, motortempsensorn, luftmassemätare.
Läcker det luft i nån vakuum slang eller vad kan detta vara eftersom det försvinner efter en liten stund och bara i samband med start av varm motor??
Senast redigerad av 8 FreddieT, redigerad totalt 0 gång.