- lör 19 aug 2017, 23:00
#1192629
Min bil läcker olja vid motorblocket och en vän hjälpte mig att byta ventilkåpspackning då han trodde den var sprucken. Den såg dock rätt schysst ut men vi bytte den ändå (och rengjorde lock etc). Dock var han osäker på rätt moment men det slutade med att vi körde 15Nm. Den läcker dock fortfarande, kanske tom mer än förut. Någon som vet rätt moment eller om det kan va så att den läcker från något annat ställe? Kan skicka bilder imorrn om så önskas. :)
Sen till kylarvätskan. När jag märkte det först så var det blött på förarsidans golv vilket ledde till byte av värmekran av mekaniker. Däremot så läcker det fortfarande. Dock inte på samma ställe. Har inte hittat exakt var det läcker men det verkar läcka mest när jag kör. Kan mekanikern möjligen tabbat sig? Om någon slang som han återmonterat lite för löst eller liknande?
Sen till kylarvätskan. När jag märkte det först så var det blött på förarsidans golv vilket ledde till byte av värmekran av mekaniker. Däremot så läcker det fortfarande. Dock inte på samma ställe. Har inte hittat exakt var det läcker men det verkar läcka mest när jag kör. Kan mekanikern möjligen tabbat sig? Om någon slang som han återmonterat lite för löst eller liknande?