Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1190586
Jag köpte en gång en Blaupunkt med kod till svärmor, och givetvis hade hon inga papper kvar när batteriet gav upp några år senare. Jag köpte den på AD-Center (det hette inte så då) och det var mycker med kvitto, legitimationer, bedyrande av ägarförhållanden o.s.v. men jag fick ut koden så det löste sig. Det fick ske genom Bosch i Tyskland (som i alla fall då ägde Blaupunkt) och inte den svenska agenten. Senare har jag fått reda på att man ska lägga radion i frysen några dagar (veckor??)så batteriet tar slut då blir koden 0000. Alternativt plocka isär radion och löda bort batteriet. Har dock alldrig provat någotdera av dessa. Radion finns faktiskt kvar, ligger på en hylla i garaget med monteringsramen på och pappert med koden instucken mellan. Har dock inte varit igång sedan svärmor blev av med bilen. Svågerns styvdotter övertg den (omkring 2000) och då dög inte den radion längre. Det är en Blaupunkt San Remo SQM 28 av 1988 års modell

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]