B230F i vanlig bruks/pendlarbil, anledningen till detta är att dom går att köra ganska snålt om man är försiktig med gasen.
B230FT/FK om det ska dras tungt.
Moderator: Moderatorer
robinb3rgsten skrev:Så snåla tycker ja inte de är 230 f. Min gamla 244 glt med b23e gick billigare o även b200k med 4 Pet gick o köra under 0.8 230f tycker ja är svårt o komma ner mot 0.85Hade en gammal 740 -90 som pendlare förra året, B230F + M46. Den snurrade på fint i 3000mil med en snittförbrukning på typ 0,78. Räknade varje gång jag tankade, på samma pump. Detta med nya däck av vettigt märke. Men då gällde det att man höll hastigheten också. Kör typ 60% landsväg 40% stad, 7mil enkel resa.
Mattiaz skrev:Njae, nu tänkte jag till min 740 med F-motor och automatDet fanns en gång i tiden en "trimsats" att köpa till B230F motorn. Den bestod i princip av 531 topplock och annan kamaxel. Kopierat från Wikipedia