- tis 11 jul 2017, 01:29
#1184581
Hej,
Har en gammal 940 årsmodell 1995 som inte startar när den är hakvvarm. Är jag ute och kör och stannar för att tanka är det inget problem. Den startar utan problem då. Samma sak om den är kall. Men om jag stannar till lite lite längre än för bara en tankning så är det kört. Den kan tända till lite kort men kommer inte igång ordentligt och dör. Väntar jag sisådär 15 minuter så startar den direkt. Har kollat här på forumet och förstått att det kan vara bränslepumpsrelät eller radoavstörningsrelät. Men hur avgör man vilket? Och kan det kanske vara något helt annat som är knas? Ska man börja med att byta något av dessa reläer eller ska man kolla något annat först?
Har en gammal 940 årsmodell 1995 som inte startar när den är hakvvarm. Är jag ute och kör och stannar för att tanka är det inget problem. Den startar utan problem då. Samma sak om den är kall. Men om jag stannar till lite lite längre än för bara en tankning så är det kört. Den kan tända till lite kort men kommer inte igång ordentligt och dör. Väntar jag sisådär 15 minuter så startar den direkt. Har kollat här på forumet och förstått att det kan vara bränslepumpsrelät eller radoavstörningsrelät. Men hur avgör man vilket? Och kan det kanske vara något helt annat som är knas? Ska man börja med att byta något av dessa reläer eller ska man kolla något annat först?