Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1189246
Jag har aldrig gjort det, men är man inte van att "dra" och inte har en momentnyckel. Så ja, det blir i alla fall inte sämre
av Talle
#1190571
Hej, nu är kopplingen bytt och systemet luftat. Växlingen funkar ok samt frikopplingen. Mätte upp att slavcylindern kolv rör sig cirka 15mm vid koppling. Ok?
Kopplingen tar långt nere, är det vanligt efter att ny koppling monterats? Tycker även att mottrycket i kopplingspedalen inte är direkt utan kommer ungefär halvvägs. Kan det vara så att det fortfarande är en luftbubbla som jäklas? Men då borde väl inte kopplingen funka?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1190757
Det "låter" ungefär som min är. Se bara till att di inte har för många mattor under pedalerna :lol: :lol: Jag fick ta bort en, sedan blev det mycket lättare att växla."Normalläget" kan bero olika faktorer men i huvudsak, när kopplingen börjar "ta" högst upp är det inte mycket kvar. Det är ju oftast lite glapp "är och var" som gör att den kanske tar lite längre ner än en ny bil.
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]