Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av JockeBB
#1181045
Hej där ute! Jag har en Volvo 945 från -91. Den har gått som en klocka hela tiden jag ägt den men
nu startar den inte alltid! Den får bensin så där är inte felet. När man åkt med den, den har alltså startat
då, sedan har jag åkt några kilometer och stannat för att ex. handlat mat. Och när jag kommer ut till bilen
så startar inte den fan! Den startar på startgas. Vad kan vara för fel?? Svårt att lämna in den på verkstad när det är så här men kan
ju inte ha det så där, helt jäkla opålitlig bil numera... Är det nåt med vevstakslagret eller nåt sånt? Kan detta
bli dyrt?! Tacksam om någon kan ha någon aning vad det är med bilen. :cry:
av sicnarf
#1181073
Du säger att den får bensin så det kan inte vara bränslerelät. Senare skriver du att det startar på startgas. Det betyder bränslebrist. Kan det ändå vara bränslerelät som är kass? Kan det annars vara vevaxelgivaren som är skadad?
av stevexcvolvo
#1181662
Finns väldigt många saker som detta kan vara, som tidigare svar är det "vita" startreläet vanligt som sitter bak säkringarna, men det kan även vara bränslepump (i tanken), backventil vid insuget , tomgångsmotorn som hänger sig, spjällaxelgivare, etc etc. Att svara på din fråga är som att svar på hur långt ett snöre är ! :???: Lämna in bilen så hittar reparatören felet snabbt !
B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]