Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvolotten
#1179547
Häromdagen när jag startade bilen gick han upp i 1500 varv o låg kvar där en bra stund. När han sen blev varm kändes det som att man trampade, släppte, trampade, släppte på gasen hela tiden trots att jag hade jämnt tryck med foten. Jag har även fått störningar i stereon när Spotify är inkopplat samt att när handbromsen är dragen så flimrar den i takt med bilen något ojämna motorgång (när den är kall). Han laddar som han ska, tändstift o rotor är bytt i maj. Han är normalt sett väldigt pigg men känns just nu trött o motsträvig. Har någon nån idé om vad fasen det kan vara för fel?
Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av lennarte
#1179554
Fick Googla på B230FS. Har vetat att det fanns en sådan motor, men inte vetat vad som skiljer, men nu vet jag :lol: Från Wikipediga,
B230FS - Liknande motor som B230F, men B230F(S) fick en del komponenter utbyta så som styrenheten/fördelare/luftmassemätare osv - samt fick en kallstartsventil/slutsteg.
Det dom har gemensamt med andra modeller är en "diagnostik box" där du kan ta ut felkoder. Läs igenom detta och återkom,
http://mekbiten.se/Egna_dokument/felkoder_740.pdf
Du kan göra så att du kollar om där är felkoder, skriv ner dom, nolla koderna, kör en runda (en mil eller så) och kolla igen. Då har du e.v "färska" felkoder. Även om det inte finns några felkoder är det en hjälp.

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]