Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Robinaandersson
#1168109
Har en 744 från 87 eller 88, med en F insprut och ett block från en A motor.
Iallafall så får den för mycket bensin. Ganska uppenbart för ibland måste jag rycka ut bränslereläet för att den ska starta på överflödig bensin.
Sen sätta tillbaka de sen såklart då startar och går den. Oftast när jag ska starta bilen efter jag tankat det händer om det har någon betydelse ens.
Och när den är kall brukar problemet uppstå när motorn väl är varm händer det inte.
Sitter sportluftfilter på den.
Vad tror ni felet är? Allt jag kan byta för en billig slant? Svar uppskattas!!
Mvh Robin
Användarvisningsbild
av lennarte
#1168249
"F"-motorn har elektronisk insprutning med bl.a en knacksensor som ger signal till "systemet" om allt är Ok. Denna sitter i blocket under insiget vid 3-dje - 4-de cylindern. Denna finns inte på "A"-motorn. Har ni löst det?? Alla delar måste finnas om insprutningen ska fungera fullt ut. Du har förmodligen system LH2.2, men är det en "sen" -88-a (en -89-a som kallas -88B) kan du läsa ut felkoder.
#1172266
lennarte skrev:"F"-motorn har elektronisk insprutning med bl.a en knacksensor som ger signal till "systemet" om allt är Ok. Denna sitter i blocket under insiget vid 3-dje - 4-de cylindern. Denna finns inte på "A"-motorn. Har ni löst det?? Alla delar måste finnas om insprutningen ska fungera fullt ut. Du har förmodligen system LH2.2, men är det en "sen" -88-a (en -89-a som kallas -88B) kan du läsa ut felkoder.
Hade fel motorn är den gamla från 240 tror de är lh2.2 systemet.

Min nyfikenhet får mig att fråga hur d[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]