Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1166204
Du tänker helt rätt, som sagt det är svårt att läsa tankar och veta hur mycket andra parten faktiskt vet och förstår/kan läsa ur ett inlägg. :-)-)

Bra notering där, jag har plockat med mig en kamrem (volvo original, de skickade med en fin klisterlapp man ska fylla i också! Ibland blir jag så glad av småsaker! :lol: ) tog med en spännrulle också. Precis som du säger så hade det underlättat om man visste när den var bytt sist. Vid kamremsbytet så är det inte specificerat att rullen byttes också, verkstaden kanske tar för givet att man gör det eller så böt dom den inte. Står bara: kamremsbyte, tändstiftsbyte.

Intressant att se som sagt!

Rådlös: Där ser man! :o

Har det så förspänt att tack vare att det bestämt sig för att bli vinter igen här i bergslagen så har jag fått garageplats att meka i! :D Ska ta vara på varenda sekund av ledigheten och att lugnt och metodiskt meka och åtgärda dessa problem! Jag längtar faktiskt! :D
Rekommendation Generator V50 2.0 D

Säkerställ bara att anslutningen till re[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]

Har tagit felkoder i hål 2 nu på dosan[…]