Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1160464
När mitt lås på vänster bakdörr slutade fungera så köpte jag en begagnad låsmotor, denna fungerade inte heller....felet va inte i motorn på min bil, det va kabelbrott i kabelstammen i den delen som ligger mellan dörr och kaross, i ett svart gummiskydd.
Ta loss dörrsidan och mät på kontakten till motorn att du har spänning när du låser/låser upp innan du köper en annan motor.

För att ta loss dörrsidan: ta bort högtalargaller, skjuts framåt och bort med högtalaren, bort med den röda lamp linsen baktill, sprätta bort plastlisten på rutveven, om du har, skruva bort veven, bort med 2 (?) vita clips undertill, bort med öppnings-handaget, sitter en plast skruv där, sen med måttligt bändande lyfts den bakåt/uppåt, har för mig att den sitter med plasthullingar framtill som kan trilskas och den vill gärna spricka...

Ta i dörrsidans nederkant och lyft utåt och sen uppåt....lossa kabeln på insidan för lampan....ungefär så går det till....kan ha glömt nåt....
#1165009
Candypig skrev:När mitt lås på vänster bakdörr slutade fungera så köpte jag en begagnad låsmotor, denna fungerade inte heller....felet va inte i motorn på min bil, det va kabelbrott i kabelstammen i den delen som ligger mellan dörr och kaross, i ett svart gummiskydd.
Ta loss dörrsidan och mät på kontakten till motorn att du har spänning när du låser/låser upp innan du köper en annan motor.

För att ta loss dörrsidan: ta bort högtalargaller, skjuts framåt och bort med högtalaren, bort med den röda lamp linsen baktill, sprätta bort plastlisten på rutveven, om du har, skruva bort veven, bort med 2 (?) vita clips undertill, bort med öppnings-handaget, sitter en plast skruv där, sen med måttligt bändande lyfts den bakåt/uppåt, har för mig att den sitter med plasthullingar framtill som kan trilskas och den vill gärna spricka...

Ta i dörrsidans nederkant och lyft utåt och sen uppåt....lossa kabeln på insidan för lampan....ungefär så går det till....kan ha glömt nåt....
Supertack för info.
Fråga, dessa hållingar o klis anta rjag båda kan gå sönder, blir det då problem få tillbaka allt? ...kanske dessa klips o hullingar kan beställas nya(?)
#1165088
Nej, de går inte att byta, den plastbiten/ramen runt öppningshandtaget, jag vet inte vad den heter, där är alltså plast hullingar på den, i framkant närmast mot gångjärnen så att säga, och det är ju gjutet i ett stycke, om du lossar den stora plastbrickan som finns i öppningshandtaget så kan du lyfta den ramen i bakkant, sen måste du trixa lite för att få loss den i framkant där den sitter lite mer fast med de plasthullingarna, men jag har lossat flertalet dörrsidor i mina dagar och det brukar gå bra, gör det inte när det är för kallt bara, plasten gillar inte det....

På bilden ser du i framkant under den fyrkanten, ungefär där sitter det hullingar........i alla fall kallar jag de för det

Bild

När du ska montera tillbaks är det inget problem om nån hulling skulle spruckit, den sitter bra ändå, eller om den verkligen spricker totalt kan du köpa en begagnad på närmaste skrot, vet inte om de säljs nya längre.
säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]