Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av emmaasvenssoon
#1151826
Hej!
Införskaffade mig en Volvo 740, -88 för några veckor sedan. Till problemet då; den startar inte! Detta har hänt 4 gånger, o dessa gångerna så startar den till en början, för att sedan sjunka i varvtalet och dör. Sen står den bara och tuggar och vill inte gå igång. Har haft bilen i 3 veckor och detta problemet har bara varit 4 gånger som sagt. Nya tändstift, de gamla var dyngsura av bensin, kamremmen ligger som den ska, gnistan på stiften är blå och fin. Har testat det mesta nu känns det som.
Vad kan vara felet? Alla tips mottages :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#1157502
Har du en 88.a uttagen efter juli 88 finns det en felkoddosa på vänster fjäderbenshus, ta ut felkoder.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av andersbe
#1157648
emmaasvenssoon skrev:Hej!
Införskaffade mig en Volvo 740, -88 för några veckor sedan. Till problemet då; den startar inte! Detta har hänt 4 gånger, o dessa gångerna så startar den till en början, för att sedan sjunka i varvtalet och dör. Sen står den bara och tuggar och vill inte gå igång. Har haft bilen i 3 veckor och detta problemet har bara varit 4 gånger som sagt. Nya tändstift, de gamla var dyngsura av bensin, kamremmen ligger som den ska, gnistan på stiften är blå och fin. Har testat det mesta nu känns det som.
Vad kan vara felet? Alla tips mottages :)
Lossa bränsle rör till tryckregulatorn och kolla att du har ett högt tryck från bränslepump, brukar strula med pumparna, 2-st. :-)-)
av sicnarf
#1157674
Hon är en nybliven medlem, söker hjälp här 22 Feb, men återkommer aldrig sedan och besvarar alla kommentarer.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
av emmaasvenssoon
#1157750
emmaasvenssoon skrev:Hej!
Införskaffade mig en Volvo 740, -88 för några veckor sedan. Till problemet då; den startar inte! Detta har hänt 4 gånger, o dessa gångerna så startar den till en början, för att sedan sjunka i varvtalet och dör. Sen står den bara och tuggar och vill inte gå igång. Har haft bilen i 3 veckor och detta problemet har bara varit 4 gånger som sagt. Nya tändstift, de gamla var dyngsura av bensin, kamremmen ligger som den ska, gnistan på stiften är blå och fin. Har testat det mesta nu känns det som.
Vad kan vara felet? Alla tips mottages :)
Då jag inte varit inne på sidan så får jag ursäkta sent svar. Alla reläerna är bytta och kontrollerade, alla slangar sitter som de ska och allt ser ut att vara i sin rätta ordning så att säga. Vi har spekulerat lite nu på senare tid och börjar misstänka att det kan ha o göra med tändningen på något sätt då det visar sig att den surar ner sig. Ska testa och kolla felkoderna nu i det näemsta.
Tackar för alla tips hittills, ännu inte löst felet dessvärre :)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1160219
Som skrivits ovan, fördelarlock,rotor. men även tändkablar, tändstift. Även den kabel som går till tändspolen, även göra rent på spolens "framsida" där kablarna sitter. Om du har en felkodsdosa har du ett system som heter LH2.4 och då sitter det en vevaxelgivare mot svänghjulet som kan strula från och till, har du en tidig -88 så heter systemet LH2.2 och där är där en Hallgivare i fördelaten i stället med samma funktion och kan (lättare) bli samma fel på. Kolla även så gummilisten mellan huven och plåten mot vindrutan är där och att den är hel, annars kommer det vatten på fördelarlocket när det regnar.
När det har stannat efter ha varit igång, är det gnista då? Om du börjar köra direkt efter den startat, funkar den då??
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]