Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lrom
#1147633
Hej, varje gång jag behöver tvätta vindrutan så hoppar även torkarmotorn för strålkastaren igång och låter högt/knackar. armen rör sig inte utan det bara låter. Den har gjort så ett tag nu och det som hjälpte var att peta till på armen två gånger så att den hoppar igång och kör fram och tillbaka och blir tyst.
Nu dock så fungerar den inte alls utan låter bara högt. Den överröstar motorn till och med. Kan jag koppla ur strömmen till den? Vilken kabel skulle det kunna vara? Jag har inte plockat bort strålkastare eller annat så jag är inte säkert på vad som går till torkarmotorn.

Tack på förhand.
av NilsO
#1147780
Från varje motor går en cirka 20 cm lång ledning, och sedan sitter ett kontaktstycke som man kan koppla ur, ett på varje sida. Jag har för mig att man kommer åt dem uppifrån utan att plocka bort något annat.
av Waizguy
#1147873
Som Nils0 skriver samt ska man få den genom besiktningen kanske man ska fundera på ta bort allt. För de måste väl fungera om de sitter där? Så var det förut i vilket fall.
av Waizguy
#1147886
Det var som tusan. Men ni som har koll, vad gäller högtrycksspolning på xenonstrålkastare? Behöver inte den heller fungera längre?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1148059
Det har med "EU-Harmonisering" att göra, det ska vara samma regler inom EU. Så numera är strålkastarspolning en "lyxutrustning", eller i alla fall ett tillval
av lrom
#1148167
NilsO skrev:Från varje motor går en cirka 20 cm lång ledning, och sedan sitter ett kontaktstycke som man kan koppla ur, ett på varje sida. Jag har för mig att man kommer åt dem uppifrån utan att plocka bort något annat.
Tackar, det löste sig.
Jag tog ur säkringen tillfälligt när jag inte hittade någon kontakt ute i mörkret och då la halvljuset av på ena sidan på väg till jobbet. Lite underligt att det hände precis då men säkert ren slump.
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]