- tis 20 dec 2016, 00:20
#1133893
Har precis gjort en service med att byta Fördelarlock, Rotor, Tändkablar & Stift. Nu efter bytet går motorn sämre än innan, man hör att den inte går riktigt rent samt att det "hackar/rycker till" hela tiden när man håller jämt varvtal. Innan bytet av alla delar gick den kalas även fast anslutning 4 på fördelarlocket hade helt pulveriserats till en totalt grön massa tillsammans med tändkabelns anslutning, det gick inte ens att mäta något med multimetern. Ändå har den gått bra.
Nu med nya grejer istället så går den sämre , jag har mätt kablar och dragit stift med moment samt kontrollerat stift med bladmått och allt verkar reko, men den vill inte gå 100% rent.
Någon som kan ha någon idé?
Jag tror det är LH 2.2, men man ska väl inte behöva ställa tändningen på en insprutare för att man byter fördelarlock/rotor/tändkablar o stift?
Volvo 740, 88A, B230F.
Nu med nya grejer istället så går den sämre , jag har mätt kablar och dragit stift med moment samt kontrollerat stift med bladmått och allt verkar reko, men den vill inte gå 100% rent.
Någon som kan ha någon idé?
Jag tror det är LH 2.2, men man ska väl inte behöva ställa tändningen på en insprutare för att man byter fördelarlock/rotor/tändkablar o stift?
Volvo 740, 88A, B230F.
RWD - Real Winter Drivers