Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1097284
Hittade en 940 i bra skick, få ägare samt bra servicehistorik. Enbart gått 21000 mil [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]. Snart hunnit med 50 mil sen jag köpte den för några dar sen. Blev en classic från 1998. Hade tidigare en passat från 2013 men trivs bättre med denna. Det är ft modellen på 160 hk.

Mvh Lars

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1097299
Bara en sak jag kommer på, skulle backa uppför en brant backe. Fick lite hjulspinn, när jag kom upp på plan väg och körde framåt gick det segt första metern men sen släppte det och han gick som vanligt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1097312
Fick hjulspinn när jag backade uppför en brant grusbacke. När jag sen la i ettan och körde iväg lät det typ klonk klonk klong under första metern. Kan även lägga till att jag svängde skarpt när jag backade upp på vägen. Lät typ från bakaxeln eller däromkring. Kan det bero på hjulspinnet + backväxel sen ettan? Någon kugg som inte hängde med. Sen var allt bra. Testade att backa lite senare och då var det inget som lät, allt var normalt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1097319
Det tänkte jag också på. Konstigt att det bara blev så efter backningen och enbart den gången. Aldrig annars när jag backar och svänger tvärt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1097330
Kanske, övrigt så går den hur bra som helst. Helt orginal.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]