Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1058068
Det är den slangen som är "motorn" i vevhusventilationen. Funkar inte den funkat inget annat heller, det höjer varvtalet 100 - 200 varv om den är trasig eller borta. Dock brukar det inte vandra upp och ner. Kolla på/i spjällhuset på gasspjäll och justera spjället så det är helt tätt mot spjällhuset (skruva ut stoppskruven och lossa skruvarna på spjällaxeln) och justera stoppskruven och gasspjällkontakten. Ofta är det "slitkanter" som behöver slipas till som spjället kan fastna i.

Mvh
Lennart
#1231751
lennarte skrev:Det är den slangen som är "motorn" i vevhusventilationen. Funkar inte den funkat inget annat heller, det höjer varvtalet 100 - 200 varv om den är trasig eller borta. Dock brukar det inte vandra upp och ner. Kolla på/i spjällhuset på gasspjäll och justera spjället så det är helt tätt mot spjällhuset (skruva ut stoppskruven och lossa skruvarna på spjällaxeln) och justera stoppskruven och gasspjällkontakten. Ofta är det "slitkanter" som behöver slipas till som spjället kan fastna i.

Mvh
Lennart
Skakar liv i en gammal tråd någon som vet om man måste ha helt ny slang från insug till flamfällan spruckit lite på min skar av en bit eller om det är en viss längd för inte det ska bli fel värde Volvo säljer ju ny för 150kr

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Felsökning för att hitta eventuella l&au[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]