Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvoadamv70
#920342
:( tjena!!
Har en Volvo 740 -92 som jag ställde i 2 månader och nu när jag skulle starta den så var den omöjlig att starta :cry:
Den har varit "trög" startad förut men nu ville den inte alls :( jag tittade och såg att det inte fanns gnista. det kommer ingen ström ur tändspolen.
jag har den nya modellen på tändspolen :-)-) min far va med och mätte på tändspolen när jag startade tändningen och drog på starten och det kommer bara pytte lite ström i början, alltså i en 1-2 sekunder. :( sen slutade det komma ström. så jag va och köpte en tändspole men får samma resultat som innan :cry: har ni några tips på vad som kan va fel??
tack på förhand MVH Adam
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#920503
Mät upp mellan tändlås och tändspole, för det första att kretsen är OK och att det finns ström på stiftet vid tändlåset när tändning är påslagen. Kolla även säkring 1 så att den är hel och inte ärgad.

Mvh GK.
av volvoadamv70
#920530
det kan vara vevaxelgivaren men det kommer ingen ström ur tändspolen och varv mätaren rör sig när jag drar på starten :(

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]