Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
#909554
Jag behöver ett nytt bränslrelä till min 745, B230F av 91 års modell. Jag undrar om Biltemas relä för 199kr till min bil håller bra kvalite. Har nån av er köp det och kan rekomendera mig göra det eller ska jag köpa original från Volvo för det dubbla priset?
Användarvisningsbild
av lennarte
#909567
sicnarf skrev:Jag behöver ett nytt bränslrelä till min 745, B230F av 91 års modell. Jag undrar om Biltemas relä för 199kr till min bil håller bra kvalite. Har nån av er köp det och kan rekomendera mig göra det eller ska jag köpa original från Volvo för det dubbla priset?
Om några veckor kan jag berätta hur det fungerar. Ska åka till Biltema i morgon och inhandla mig ett.... Och även reläet som sitter på expansionskärlet. Bara för ren säkerhet, dom brukar ju gå sönder och bilen har rullat 41500 mil. Ska även kolla hur mycket ström min nya, större bränslepump behöver. Ska även koppla in en extra jordkabel så jag kan starta bränslepumparna med en tryckknapp. Om det nu inte är reläet som felar, pumparna startar ju inte förrän startmotorn går.

Mvh
Lennart
av olofp
#909574
Mitt bränslerelä från Biltema har fungerat felfritt i 1,5 år i alla fall. Jag har dock en B230E så det är ju inte ett exakt likadant relä.
Användarvisningsbild
av lennarte
#909581
olofp skrev:Jag har dock en B230E så det är ju inte ett exakt likadant relä.
Säkert samma tillverkare på båda, men kvalitertskraven är säkert inte lika höga på eftermarknads delar som på original. Därmed inte sagt att dom skulle vara sämre, bara att lägsta nivån är lägre så det finns relä från den tillverkaren som inte är lika bra som original. Men dom får säkert någon annan istället...

Mvh
Lennart
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]