Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av daniel1975
#900374
Har en 945 årsmodell 94 som vi bytte generator på i augusti. Efter bytet så har bilen börjat stanna när jag är ute och åker, ibland så går den i direkt ibland behöver den stå någon minut men har än så länge alltid startat. Har kört 100mil under en vecka utan problem för att nästa dag stanna 2 gånger på en sträcka på 5mil. För någon vecka sen böt vi även batteri och startmotor men problemet består. Vad ska jag börja felsöka?
av NilsO
#900389
Hej,

när den har stannat och du försöker starta den igen omedelbart efter, hur går startmotorn då? Lätt som vanligt, eller går motorn knappt runt?
av Rådlös
#900393
Har du t.ex bytt bränslefilter? Vet du om bränsleförsörjningen fungerar till 100% ? Har du kollat efter felkoder? Har du undersökt bränsle och tändning när den stannar? Tvärstannar motorn eller "dör" den långsamt, går sämre och sämre för att sedan dö?
av RonnieL
#900419
Låter nästan som det vore pumpreläet. Kanske fel på bensinpumpen. Jag tror inte generatorn har med detta att göra, förutsatt att den laddar när du startat bilen.
av triumph00
#900745
RonnieL skrev:Låter nästan som det vore pumpreläet. Kanske fel på bensinpumpen. Jag tror inte generatorn har med detta att göra.
Håller med - tror bara att slumpen har gjort att ett fel till dyker upp samtidigt
Tror också på bränslepumpsreläet
Användarvisningsbild
av päpplet
#900795
Om pluskablarna sitter fast riktigt på batteriet så låter det garanterat som bränslepumpsrelät
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#900845
Har du kollat att tankpumpen fungerar?

Mvh GK
V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]

Monterat den hälft av hjulbultarna som h[…]