- tor 21 sep 2017, 17:53
#1199153
Jag byter olja var 3000e mil, på den tiden färgas inte oljan nämnvärt på min utan är genomskinligt röd om än en liten nyans mörkare än ny olja.
Moderator: Moderatorer
White skrev:Jag byter olja var 3000e mil, på den tiden färgas inte oljan nämnvärt på min utan är genomskinligt röd om än en liten nyans mörkare än ny olja.Kör man trimmat över 250hk, och stämplar kickdown ofta, då kan det vara bra spola lådan ofta.
tuuurbo skrev:Ja det blir ungefär vart tredje till fjärde år jag byter, tycker det är lagom.White skrev:Jag byter olja var 3000e mil, på den tiden färgas inte oljan nämnvärt på min utan är genomskinligt röd om än en liten nyans mörkare än ny olja.Kör man trimmat över 250hk, och stämplar kickdown ofta, då kan det vara bra spola lådan ofta.
Synd att inte fler bilägare gör som du.
Då skulle alla 940T automatare växlat som nya fortfarande.
Själv spolar jag var 6k mil alla mina automatbilar. Aldrig haft problem. Och dom har fått smaka kickdown.
3k mil är kanske lite väl ofta. Fast du kanske kör så lite, det kanske tar 4-5 år om du bara sommarkör .
Då är det perfekt byta vid 3k, även tid spelar in.
Har i min 940 manuel M90låda, ska byta oljan i den nu snart och koppling samt tryckplatta mot en bättre.
Det är min busbil, annars kör jag bara automat bilar, har flera.
Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]