Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Moheisssenjr7
#1192127
Hej!
Jag skulle vänligen önska att någon kan förklara för mig hur man kopplar in spridarmotstånd från en 945:a Ftt till en 945:a Gl. Tacksam för svar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av NilsO
#1192479
Lite svårt att beskriva, enklast är nog om du tittar på kopplingsschemat, eller ber någon elektronikkunnig om hjälp med det. Det kan vara bra att veta att bränsleboxen bara har en utgång på båda bilarna. På GL är alltså spridarna parallellkopplade.

Om du tar ett spridarmotstånd från en annan 740/940 med turbomotor, så ska det sitta monterat mot karossen eller liknande så att värmen som bildas i motstånden kan ledas bort. Därför behövs lite extra ledningsdragning.
av Moheisssenjr7
#1192500
NilsO skrev:Lite svårt att beskriva, enklast är nog om du tittar på kopplingsschemat, eller ber någon elektronikkunnig om hjälp med det. Det kan vara bra att veta att bränsleboxen bara har en utgång på båda bilarna. På GL är alltså spridarna parallellkopplade.

Om du tar ett spridarmotstånd från en annan 740/940 med turbomotor, så ska det sitta monterat mot karossen eller liknande så att värmen som bildas i motstånden kan ledas bort. Därför behövs lite extra ledningsdragning.
Men om jag införskaffar högohmade r spridare, kan jag då skippa spridarmotståndet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]