- tor 27 apr 2017, 07:50
#1168944
Annars är det ju fortfarande e.v ett alternativ med 240 kabelstam för tänd och bränslesystemet... Med reservation för vad som skiljer till turbomotorn
dolmak skrev:Jo precis tänker hinka i nya motorn o det och göra klart sen börja ja ta bort elstamen och följer det jag behöver ta bort från boxarna in till motorrummet. sen gör jag ju samma på 940in och sätter in det i 7färsen.Vill inte skrämma dig, men det ät väldigt mycket kabel på 7/900 modellerna eftersom alla kablar till allt går i samma kabelstam. Du får alltså skära upp varenda kabelhärva i båda bilarna och "sortera ut" det du ska ha. Jag tror det är enklare att "ta med" kablarna till baklamporna och strålkastare. eftersom du ändå tänkt byta till 940 framdel (integrerade extraljusen??) behöver du ändå kablar till dom.
Annars är det ju fortfarande e.v ett alternativ med 240 kabelstam för tänd och bränslesystemet... Med reservation för vad som skiljer till turbomotorn
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V