Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1129708
Hej har ett problem med min bil. Volvo 744-91 regina elsystem. Bromsljuset lyser hela tiden och kontakten har smält sönder. Har testat kopplat ur kablarna vid bromspedalen utan respons Testade dra ur säkringen då slocknade de så nåb som vet vad felet är och var de sitter snabba svar tack:)
#1129732
Mitt råd är att du ska lämna in den till en bilelektriker om du inte är säker på vad du ger dej i kast med. När jag bytte bakljusen på min bil höll jag på i fyra timmar med mätningar och olika testkopplingar. Därefter fick jag samma fel som du har nu. Nästa dag höll jag återigen på fyra timmar utan att komma till rätta med problemet. Jag gav upp och lämnade in bilen till en bilelektriker som fixade till den på en timme för 1000:-. Draget var en av felkällorna men det var också hemmagjorda ledningsdragningar mm som strulade. Om jag hade vetat att det inte skulle kosta mer så hade jag inte tillbringat fredag och lördag kväll svärandes i garaget.
#1129776
Hmm, 1000 kronor är ju ändå 1000 kronor....Har du "extra" bromsljus? Månnga har dimljusen kopplade som bromsljus också, då blir belastningen större på kontakten. Kontakten kan vara sliten också så den "ligger på" hela tiden. Men då borde den i.f.s lysa hela tiden eftersom bromsljusen inte "går" över tändningen. Om det är samma glödlampa bak för både broms och p-ljus kan det bli sådana här problem vid jordfel, men som "nivenko" skrev, börja med släpvagnskontakten.

Bilen klagar hela tiden på låg batter[…]

Tack, ska kika. Försökt rikta in mig mot[…]

Volvo 340 orange motorlampa

Enligt den nedärvda erfarenheten är thin[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]